FAQ / veelgestelde vragen
FAQ / veelgestelde vragen


ALGEMENE INFO

Bij BLOMMM werken we met de seizoenen mee én enkel met bloemen van lokale velden. ‘s Avonds laten onze telers weten welke bloemen plukklaar zijn en ‘s ochtends bij ons in de winkel kunnen arriveren. Aan de hand van die info denken wij alvast na over de mooiste en meest wilde samenstelling. Meteen bij aankomst beginnen wij boeketten te maken met het bloemenaanbod van die dag. Net omdat we zo vers willen werken, variëren onze Blommmekes van dag tot dag. Vast staat wel: we maken bij BLOMMM alleen maar heerlijk wilde en prachtige veldboeketten.

We streven er bij BLOMMM naar iedereen in het proces een eerlijke prijs te geven. Zowel de telers op de lokale velden als onze koeriers op de fiets. Geen bodemprijzen, geen oneerlijke concurrentie, geen bespoten (en daardoor erg goedkope) bloemen, geen milieuvervuiling. Je haalt een boeket in huis met een zeer lage ecologische voetafdruk.

Tegenover een eerlijk proces staat een faire prijs. We staan bij BLOMMM voor een duurzame en gezonde samenwerking tussen teler en verwerker. 

Nee. Meer zelfs: bij BLOMMM verkopen we geen enkele bloem die ingevoerd moet worden, die te veel kilometers achter de rug heeft, die bespoten werd of die in erbarmelijke omstandigheden (voor de werknemers op velden en plantages) werd geteeld. We hebben in België een onwaarschijnlijke bloemenpracht, waarom zouden we milieu en klimaat dan zoveel onrecht aandoen?

Bekijk hier het interview met Paulien bij ‘Zwijgen Is Geen Optie’.

Tegenwoordig kan alles aan huis geleverd worden. Dat is fijn, maar zorgt ook voor een  enorme druk op verkeer en vooral: op ons klimaat. We hebben er dan ook heel bewust voor gekozen onze bloemen in de Gentse zone te laten leveren door onze eigen fietskoeriers en door onze fietsvrienden van Cargo Velo. Bloemen recht van het veld, in onze handen geschikt en met de fiets tot aan je deur gebracht.

De vele bestelwagens die je tegenwoordig in onze straten ziet, rijden allemaal rond aan heel lage prijzen (het is een enorme concurrentieslag). De verloning is dan ook navenant. Bij BLOMMM vinden wij dat iedereen een eerlijk loon moet krijgen, ook die toffe fietskoerier die speciaal voor jou de kuiten smeert en de afstand tot bij je thuis aflegt!

We werken enkel samen met telers die de principes van de biologische landbouw hanteren.
Al onze bloemen zijn biologisch, tenzij anders weergegeven (in omschakeling). 


Maar wat is dat nu, dat BIO-label?

Ha! Die vragen krijgen we wel vaker. 

Zo’n label krijgt een organisatie of winkel niet zomaar. Het woord “bio” wordt heel vaak gebruikt, maar enkel wie het BIO-label heeft en strenge controles ondergaat, mag met dit label naar buiten komen.

Het EU Biolabel is een officieel milieulabel. Het label geeft producten aan die afkomstig zijn uit de biologische landbouw. Die producten moeten voor de volle 100 procent biologisch zijn.

Bij biologische landbouw worden geen kunstmatige meststoffen en chemische pesticiden gebruikt. Genetisch gemodificeerde organismen mogen niet gebruikt worden. Kunstmest en synthetische pesticiden evenmin. Enkel goedgekeurde additieven mogen gebruikt worden.

Het label is verankerd in de Europese wetgeving en wordt beheerd door de Europese Commissie.

De controle gebeurt door onafhankelijke controleorganisaties. Voor Blommm is dit Certisys.

In omschakeling, wat is dat?

Op percelen waar niet eerder biologisch is geteeld, duurt de omschakelperiode -afhankelijk van de teelt- twee of drie jaar.
Op niet biologische percelen kunnen namelijk niet-toegestane gewasbeschermingsmiddelen gebruikt zijn. 
Tijdens de omschakeling van het perceel wordt er al geteeld volgens de principes van de biologische regelgeving. Ook de zaden en planten zijn van biologische oorsprong. De omschakeling en certificering van een perceel staat steeds onder controle van een onafhankelijk controleorgaan.


BESTELLEN

Ons systeem is erg klantvriendelijk, daar hebben we bewust voor gekozen. Uiteraard kan het altijd ergens een keertje fout lopen. Krijg je een foutmelding bij het inloggen, probeer dan eerst je wachtwoord te herstellen. Als je daarna nog steeds niet kan inloggen, aarzel dan niet ons te contacteren via info@blommm.be

Je kan je persoons- en adresgegevens aanpassen na het inloggen in je account. 

Wil je een bestelling aanpassen, gelieve ons dan te contacteren. Eenmaal je bestelling betaald is, kan je online zelf niks meer aanpassen. We zijn bereikbaar via mail, maar als het dringend is, contacteer je ons best tijdens de openingsuren op het nummer 09 336 60 80. 

Kan gebeuren. Geen stress, wij helpen je verder. Is het niet dringend, reageer dan even op je bestelbevestiging in je mailbox. Is het wel dringend? Bel ons dan even op 09 336 60 80

In principe is dat niet mogelijk, maar we kunnen altijd nog zien wat we voor je kunnen doen. (afhankelijk van de drukte van de dag)

Op weekdagen kan je met wat geluk nog iets bestellen voor levering, indien je ons voor 10u contacteert. (op zaterdag lukt dat sowieso niet meer)

Bel ons even op 09 336 60 80. Hou er wel rekening mee dat de leverkost iets hoger kan uitdraaien.

Opgelet: voor de afhaalpunten kan er niet meer op de dag zelf besteld worden.

Bij droogbloemen geldt: uitverkocht is uitverkocht. We houden op dat vlak onze voorraad gedroogde bloemen heel goed bij en kunnen helaas geen bloemen meer “bij toveren”. 🙂

Dat geldt ook voor verse bloemen. Zijn we uitverkocht, dan verwelkomen we je heel graag de volgende dag!

Bij andere producten kan je altijd contact met ons opnemen. Handgemaakte producten zoals keramiek of houtwerk kunnen we altijd aan de artiest/kunstenaar in kwestie vragen, boeken en andere zaken kunnen we altijd bijbestellen.

Je kan je bestelling bij ons in de winkel afhalen of gratis in 1 van onze afhaalpunten op de daarvoor voorziene dagen (afhankelijk van het afhaalpunt, zie alle info hier). Uiteraard kan je ook gewoon bij ons binnenspringen zonder een bestelling te hebben geplaatst.

Thuislevering is uiteraard ook mogelijk. Zie de vragen bij ‘levering aan huis’ hieronder.

Lees hier voor onze retourvoorwaarden. 


ABONNEMENT

Bij een abonnement met eenmalige betaling kies je het aantal Blommmekes en betaal je het totaalbedrag meteen. Je koopt m.a.w. een aantal Blommmekes aan voor jezelf of iemand anders en geniet bij levering aan huis meteen van de voordelige leverkost van 5,5€ (i.p.v. de minimumkost van 8,5€ bij een eenmalige levering). Afhalen bij BLOMMM of in 1 van onze afhaalpunten kan uiteraard ook. Na afloop van het aantal gekozen Blommmekes stopt je abonnement vanzelf.

Bij een abonnement met gespreide betaling gaat het bedrag van het Blommmeke pas van je rekening per levering en is je eerste Blommmeke er op de eerstvolgende gekozen dag van de week.

Enkele voorbeelden:

* Bestel je bv op donderdag, voor wekelijkse levering op dinsdag, dan is je eerste Blommmeke er de week erna.

* Bestel je bv op maandag, voor maandelijkse afhaling op vrijdag, dan is je Blommmeke er nog diezelfde week.

* Bestel je op woensdag voor wekelijkse levering op woensdag, dan is je eerste Blommmeke er de week nadien.

De eerstvolgende vernieuwing van je betaling (via domiciliering) gebeurt telkens op de kalenderdag van de bestelling. Dan geldt dus de datum, niet de weekdag. 

Voorbeeld: Bestel je een maandelijkse abonnement op 15 juni, dan zal je telkens op de 15de van de maand een hernieuwing van je betaalopdracht bij de bank hebben, maar je Blommmeke is er pas op de weekdag die VOLGT op je betaling. Valt je kalenderdag met betaalopdracht op dezelfde dag of voor je weekdag, dan is je Blommmeke er dus pas een weekje later.

Bij wekelijkse en 2-wekelijkse abonnementen loopt de betaling mee met de weken.

Het lijkt veel moeilijker dan het is, we weten het. 🙂 Raak je er niet aan uit? Mail ons gerust even.

Je kiest geen einddatum, maar kan het abonnement eender wanneer stopzetten. Voorlopig kan stopzetten enkel via mail

Dat kan zeker. Voorlopig kan je dit enkel door contact met ons op te nemen via info@blommm.be, zodat we samen de data kunnen afspreken.

Ja hoor. Maar zelf kan je dat niet aanpassen in je abonnement of account. Laat ons je wensen even per mail of telefoon weten. Hou er rekening mee dat we niet altijd in onze mailbox neuzen. Last minute aanpassingen zijn dus altijd wat ‘tricky’.

De startdag van je abonnement kies je helemaal zelf. Opgelet: dat is een dag en geen datum. Je abonnement start dus op de eerstvolgende dag na je besteldatum. Bestel je op eenzelfde dag als je besteldag van je keuze, dan wordt je eerste Blommmeke ingepland op de eerstvolgende keuzedag.

Uiteraard is de dag afhankelijk van je afhaal- of levervoorkeur. Afhalen bij BLOMMM of levering aan huis kan van dinsdag t.e.m. zaterdag. Afhalen in een leverpunt is afhankelijk van de leverdagen van het afhaalpunt zelf. Een overzichtje van onze afhaalpunten vind je hier.

De einddatum van je abonnement ligt bij een abonnement met eenmalige betaling vast. ???? Kan de klant dit zien?

Bij een abonnement met gespreide betaling zie je geen einddatum staan. Je stopt het abonnement zelf, wanneer je dat wil.

Geen stress! (wij zijn geen fan van stress) Onze fietskoeriers doen er alles aan om je Blommmeke in vol ornaat bij je af te leveren. Ben je niet thuis, dan proberen ze het Blommmeke bij de buren te leveren of laten het op een veilige plek achter (bv in je portiek of onder een carport). In je brievenbus vind je dan een kaartje met daarop de nodige info. Kon onze fietskoerier echt nergens terecht? Dan gaat het Blommmeke terug mee naar de winkel. Ook dat zal op dat briefje vermeld staan.

Weet je op voorhand dat je een dag niet thuis zal zijn en heb je favoriete buren waar je het volste vertrouwen in hebt? Mail ons dan even, zodat we de fietskoerier kunnen laten weten waar het Blommmeke afgeleverd mag worden. Een briefje op je voordeur kan natuurlijk ook altijd.

Heb je een carport of portiek? Dan kan je ook altijd een emmer klaarzetten met wat water in. Onze fietskoerier plaatst je Blommmeke dan in de emmer.

Hou er rekening mee dat een nieuwe leverpoging ook een nieuwe leverkost kan inhouden. (al komen we dat zelden tegen)

Zeker! Je kan je eigen naam ingeven als besteller (bij facturatieadres), maar een andere naam (en adres) invullen bij het leveradres. 

Dat kan, uiteraard! In dit geval koop je best een cadeaubon aan ter waarde van het abonnement dat je cadeau wil doen. Op die manier kan de ontvanger zelf de code gebruiken om zijn/haar abonnement te activeren. 

Wat jammer. Was je niet tevreden? Laat ons dan gerust weten waarom dat is. We staan altijd open voor opmerkingen! 

Voorlopig kan stopzetten enkel via mail


LEVERING AAN HUIS

Ja! Onze BLOMMM-fietskoeriers rijden tot bij je thuis binnen een straal van 5 km. De leverkost wordt berekend aan de hand van het postadres. Binnen een straal van 5km rond BLOMMM komt de leverkost op 8,5€.

Ligt je adres verder dan 5km van BLOMMM, dan contacteer je ons best via mail of via 09 336 60 80.

Voor sommige leveringen werken we samen met onze fietsvrienden van Cargo Velo of met onze externe partner Grinta (die met wagens rijden op CNG).

Indien het producten of droogbloemen/droogbloemenkransen betreft: ja. We verpakken heel zorgvuldig en verzenden via Bpost. 

Verse bloemen leveren we in principe niet buiten onze Gentse leverzone. Heel uitzonderlijk kan het toch, maar enkel op aanvraag. Contacteer ons even via info@blommm.be.

(Tot 30km blijft je leverkost nog onder de 20€.)

Wij maken ‘s ochtends alle Blommmekes klaar. De fietskoeriers hebben zelf een systeem met fietsroutes en pikken de Blommmekes op die op hun ronde afgegeven moeten worden. We kunnen dus niet exact zeggen hoe laat je Blommmeke zal arriveren, maar doorgaans wordt er op zaterdag geleverd tussen 10u en 15u en op weekdagen (din-vrij) tussen 13u en 18u.

Ja! Als je besteld hebt via de webshop en alle contactgegevens correct doorgegeven hebt, ontvang je zowel een e-mail als een sms van ons.

Weet je dat je niet zal thuis zijn en heb je een deurportiek? Zet dan een emmer klaar (met een briefje bij), zodat onze koerier de bloemen in de emmer kan achterlaten. Voor verse bloemen voorzie je best wat water in de emmer!

Heb je een levering gepland en ben je onverwachts niet thuis? Hang een briefje aan je deur met daarop het huisnummer van buren waar het boeket voor je mag afgegeven worden!

Weet je op voorhand dat je niet thuis zal zijn? Laat ons dan gerust vroeger weten bij  welke buren het Blommmeke afgegeven mag worden, dan geven wij dat al door aan de fietskoerier!

Sowieso vind je een kaartje in je brievenbus waarop de fietskoerier de nodige info heeft geschreven.

In het slechtste geval, wanneer de fietskoerier echt nergens terecht kon, gaat het Blommmeke terug mee naar onze winkel, waar je het kan komen afhalen.

Hou er rekening mee dat een nieuwe leverpoging ook een nieuwe leverkost kan inhouden. (al komen we dat zelden tegen)

Geen probleem. Onze fietskoeriers wachten altijd even en bellen ook aan bij de buren. Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen moet het Blommmeke alsnog terug mee naar BLOMMM, maar doorgaans zijn er altijd wel buren die het Blommmeke tijdelijk in huis kunnen nemen tot de gelukkig terug thuis is.

Misschien weet je zelf heel goed bij welke buren van de gelukkige het Blommmeke mag worden afgegeven? Geef het ons dan zeker door!

Hou er rekening mee dat een nieuwe leverpoging ook een nieuwe leverkost kan inhouden. (al komen we dat zelden tegen)

Gezien de postcode van een andere gemeente ingevuld wordt, zal ons systeem de levering via fietskoerier weigeren, omdat er via afstand gerekend wordt. Uiteraard kan het zijn dat de kost voor de fietskoerier slechts een klein beetje hoger is. Neem dus best even contact met ons op in dat geval, via info@blommm.be of 09 336 60 80.

 

Ja hoor! Meer zelfs: als je het kamernummer kent, dan levert onze fietskoerier het Blommmeke zelfs op de kamer af! Probeer je ons zoveel mogelijk duidelijke info te bezorgen? Ziekenhuizen zijn groot… 🙂 Kamernummer, afdeling, straat, naam, alles is welkom.

Opgelet: omwille van de huidige Covid-maatregelen mogen de Blommmekes momenteel enkel aan de receptie afgegeven worden.

Als we weten op welke etage er geleverd moet worden, dan brengen onze fietskoeriers het Blommmeke met graagte tot op de gewenste etage. Uiteraard enkel indien ze binnen gelaten kunnen worden aan de hoofdingang.

Geen probleem! Bezorg ons een telefoonnummer waarop we de gelukkige kunnen bereiken en onze fietskoerier belt de persoon in kwestie even op bij aankomst.

Zodra we je bestelling ontvangen hebben, maken we je pakket binnen de 2 werkdagen voor je klaar. Voor “gewone producten” kan dat heel snel gaan, voor bv kransen duurt het iets langer. De klaarmaak- en/of verzendtijd staat meestal aangeduid bij het product in de webshop. 

Zodra je pakket klaar is, leveren wij het aan bij Bpost. Vanaf dan kan je je bestelling volgen via de track&trace-code die je in je mailbox ontvangt en gebeurt alles buiten onze wil om. Aan vertraging bij Bpost kunnen wij helaas weinig doen.

Opgelet: onze winkel is gesloten op maandag. Bestellingen die in het weekend werden geplaatst vertrekken ten vroegste op dinsdag.


AFHAALPUNTEN

Naast levering aan huis of afhalen in onze winkel, bieden wij ook de optie aan je Blommmeke af te halen in 1 van onze afhaalpunten. Dat zijn lunchhuisjes, restaurants, biowinkels of kunstenaars waar we een goeie band mee hebben en die zeker een bezoekje waard zijn! Op specifieke dagen en tussen welbepaalde uren kan je daar je bestelde Blommmeke of ander product afhalen.

Vind alle info over onze afhaalpunten hier terug.

Ja. Onze fietskoerier rijdt in 1 keer met alle bestelde Blommmekes naar het afhaalpunt waar je voor koos. Je kan je reeds bestelde en betaalde Blommmeke daar kosteloos afhalen. Fijn toch?

Nee, de uren waartussen je je bestelling kan afhalen, zijn vastgelegd samen met de eigenaars van de afhaalpunten. Probeer je zoveel mogelijk aan die uren te houden, dat houdt het aangenaam voor iedereen. Sowieso: vóór het afgesproken uur zal je Blommmeke nog niet geleverd zijn (we houden van kraakvers, hé), maar ná het afgesproken uur arriveren is vaak niet zo handig voor de mensen van het afhaalpunt.

Opgelet: door de huidige Covid-maatregelen zijn sommige afhaalpunten gesloten of wijken de afhaaluren af. Check zeker alle info op hier.

Kijk hier even op welk telefoonnummer je het afhaalpunt kan bereiken, bel hen even en vraag of ze het Blommmeke voor je aan de kant kunnen zetten. Doorgaans kan je later op de dag (of daags nadien) alsnog bij hen terecht.

Ja! Als je via de webshop hebt besteld en alle contactgegevens correct doorgegeven hebt, ontvang je zowel een e-mail als een sms van ons.

Echter, het kan altijd zijn dat dat eens fout loopt. Als je besteld en betaald hebt, zal je Blommmeke normaal gezien gewoon voor je klaarstaan op het afgesproken moment in het afgesproken afhaalpunt.

Verse bloemen kunnen we helaas enkel in de afhaalpunten en in de Gentse centrumzone aan huis leveren. Je kijkt dus best even wat het dichtstbijzijnde afhaalpunt is.

In uitzonderlijke situaties werken we samen met een externe partner. Contacteer ons even via info@blommm.be om te zien wat de mogelijkheden zijn.


CONTACT

Wij zijn een klein team, met mensen die doorgaans ook vaak in de winkel staan. We doen ons best alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, maar soms is het simpelweg te druk. Zeker tijdens de eindejaarsperiode of rond feestdagen als moederdag, Valentijn, … komen we al eens minder toe aan het beantwoorden van de vele e-mails. 

Via sociale media zijn we sowieso minder bereikbaar. We zijn wel actief, maar niet in de mailbox daar. 

Heb je dringend antwoord nodig? Bel ons dan even op 09 336 60 80 of spring gewoon even binnen in onze winkel. We helpen je uiteraard met heel veel graagte!

Wij werken met heel veel liefde voor onze klanten, maar een klantendienst (met mensen met zo’n headset op) hebben en zijn we niet. We gaan er wél prat op elke vraag of opmerking te behandelen en te leren uit eventuele fouten of feedback. Laat het dus gerust weten indien u ergens niet tevreden over bent.

Uiteraard zijn complimenten ook altijd fijn. ♡


VERSE BLOEMEN

In principe hanteren wij 4 formaten voor de boeketten die we ‘s ochtends beginnen klaar te maken. Uiteraard kunnen we groter of kleiner maken naargelang de wensen. Laat het ons in dat geval tijdig weten! Speciale bestellingen weten we graag even op voorhand.

We bieden ook bundeltjes van eenzelfde soort aan, variërend volgens het aanbod. Je kan de verschillende boeketjes terugvinden bij de “Verse Blommmekes“.

Bij BLOMMM werken we met het dagaanbod van de lokale velden. De avond voordien weten we pas welke samenstelling we kunnen maken. Aan de hand daarvan maken we onze boeketjes. Elke keer mooi, wild en vers van het veld. En enkel met lokale, biologische bloemen.

Dat wil dus ook zeggen dat we vooral onze eigen samengestelde boeketjes aanbieden en dat “à la minute” een boeket maken, met door jullie specifiek gekozen bloemen in de winkel, wat moeilijker ligt, gezien we rekening houden met het aantal bloemen per soort die we ‘s ochtends van het veld binnenkrijgen.

Ook hier geldt: spring gerust even binnen, dan zien we wat mogelijk is.

Zeker. We hebben altijd een aanbod in de winkel klaarliggen, in verschillende formaten, met samenstelling volgens ons dagaanbod. Als er weinig of geen klanten in de winkel staan, dan kunnen we eventueel nog een specifiek formaat naar wens voor je schikken. Bij drukte kan je gewoon een vooraf samengesteld boeketje kiezen. Welkom!

Onze bloemen zijn krakend vers én onbespoten. Om ze fris en vrolijk te houden ververs je best dagelijks het water in de vaas. Kies ook niet voor te koud water, onze bloemen genieten meer van een lauwe dronk, anders “schrikken” ze te hard.

Zorg voor een proper gewassen vaas. Bacteriën van vorige bloemen zijn dodelijk voor onbespoten bloemen. Was je vaas uit met een milieuvriendelijk afwasmiddel en zorg dat er geen zeepresten meer in de vaas achterblijven. 

Knip de steeltjes van de bloemen om de 2 dagen wat bij. Een centimetertje schuin afsnijden doet al veel!

Op heel warme dagen plaats je je Blommmeke best niet in volle zon. ‘s Avonds plaats je je Blommmeke best ook op de meest koele plek van je huis.

Wat leuk! Breng de vaas gerust bij ons binnen, dan schikken we met graagte een mooi Blommmeke in je vaas. Is het moeilijk om de vaas bij ons binnen te brengen? Stuur ons dan een foto én de afmetingen en we laten weten wat we voor je kunnen betekenen.

Heb je het gevoel dat je niet het juiste formaat ontvangen hebt? Contacteer ons dan even. We ontvangen graag een foto zodat we kunnen nakijken of er inderdaad iets fout gelopen is.

Heb je de indruk dat je bloemen sneller dan verwacht verwelken? Hou er dan rekening mee dat onze bloemen geen bewaarmiddelen bevatten zijn en dus elke dag vers water nodig hebben in een goed schoongemaakte vaas. Kijk zeker hierboven even bij onze verzorgingstips!


DROOGBLOEMEN

Nee. Droogbloemen zijn gedroogd en hebben dus geen voeding of water meer nodig. Plaats je je droogbloemen in water, dan rot het reeds gedroogd steeltje en is je droogblommmeke klaar voor de composthoop. 

Bij BLOMMM drogen we onze bloemen gedurende de zomer. Nadien weten we dus exact hoeveel steeltjes we van elke soort in huis hebben. Op die manier kunnen we verschillende samenstellingen maken en aan jullie aanbieden.

Specifieke wensen kunnen we zeker bekijken, maar uitvoering is dus afhankelijk van onze droogbloemenvoorraad. Contacteer ons best op voorhand, zodat we samen kunnen bekijken wat mogelijk is.

Wat leuk! Breng de vaas gerust bij ons binnen, dan schikken we met graagte een mooi Blommmeke in je vaas. Is het moeilijk om de vaas bij ons binnen te brengen? Stuur ons dan een foto én de afmetingen en we laten weten wat we voor je kunnen betekenen!

Zeker. We hebben altijd een aanbod in de winkel klaarliggen, in verschillende kleuren en formaten. Als er weinig of geen volk in de winkel staat en er is nog voldoende voorraad, dan kunnen we eventueel nog een ander Blommmeke naar wens voor je schikken. Bij drukte kan je gewoon een vooraf samengesteld boeketje kiezen. Welkom!


HUWELIJK / TROUWEN

Super. Proficiat!

We hebben bij BLOMMM zowel een aanbod voor trouwen met verse bloemen in lente & zomer als met droogbloemen in herfst & winter.

Contacteer ons en wij bezorgen je met veel liefde onze trouwbundel met inspirerende foto’s en duidelijke info.

Zeker! Gezien we dit goed moeten kunnen inplannen in onze agenda, weten we dit grag goed op voorhand. Ook hiervoor neem je best contact met ons op via info@blommm.be!

Dat begrijpen we helemaal. Uiteraard werken we bij BLOMMM enkel met bloemen van de lokale velden én draaien we met de seizoenen mee, dus is het bloemenaanbod afhankelijk van de periode waarin jullie trouwen.

Vaststaand feit: wij maken wilde, feestelijke kunstwerkjes. 🙂


BEGRAFENIS / AFSCHEID

Zeker. We maken bloemstukken en boeketten, geheel volgens wens. Gezien het in deze situatie vaak snel moet gaan, bel je ons best even via 09 336 60 80.

Absoluut. We geven aan onze fietskoerier door dat enige sereniteit aangewezen is.


GEBOORTE

Ja! We werken heel vaak met bloemenzaadjes, zaadbommen, droogboeketjes, … Contacteer ons even op info@blommm.be en we helpen je verder!


WORKSHOPS

Omdat de plaatsen bij onze workshops erg gegeerd zijn, gaan wij ervan uit dat wie inschrijft ook echt naar de workshop komt. We betalen dus geen inschrijving terug. Je kan/mag uiteraard wel iemand in jouw plaats sturen.

Is het te last minute om zelf iemand te zoeken? Bel ons even, dan kunnen wij via onze sociale media misschien nog iemand gelukkig maken met jouw plaats. Uiteraard krijg je dan in dat geval je betaling terug!


CADEAUBON

Ofwel bestel je de cadeaubon op je eigen naam en met je eigen mailadres, zodat je de bon zelf in je mailbox ontvangt en zo kan doorsturen naar de gelukkige (of printen en afgeven). Ofwel vul je meteen naam en mailadres van de gelukkige in, waarna de persoon in kwestie de bon in zijn/haar mailbox ontvangt!

Dat kan! Typ je boodschap in het daarvoor voorziene boodschapveld bij je bestelling en wij doen de rest. Bij een digitale cadeaubon gaat de tekst meteen met je boodschap mee, bij een gedrukte cadeaubon schrijven wij de tekst met de hand!

Dat is vreemd. Blijft het probleem zich voordoen, contacteer ons dan even via info@blommm.be. Stuur ons zeker de code mee, dan kijken we het meteen voor je na.


BETALING

Dat kan, maar enkel bij ons in de winkel. Via de webshop aanvaarden we voorlopig nog geen eco-cheques.

 Absoluut. Meer zelfs: we prefereren betalingen met de kaart. Dank!


FEESTDAGEN

Voor dit soort speciale dagen openen wij uiteraard met veel liefde onze deuren. Blommmekes bestellen gebeurt meestal wel enkel op bestelling dan, omdat de vraag erg groot is. We hanteren op die dagen andere afhaaluren, die we steeds communiceren via onze website en via onze sociale media-kanalen.

Check even onze contactpagina met openingsuren en -dagen waar up to date info wordt gegeven.

We zijn zeker open tussen Kerst en Nieuw, maar check onze aangepaste openingstijden, om zeker te zijn. Tip: wacht niet te lang met het bestellen van cadeautjes…

In 2021 zijn wij gesloten van zondag 18 juli t.e.m. maandag 2 augustus.


DIY-BOXEN

Absoluut! We hebben een zeer gedetailleerde handleiding gemaakt, met foto’s en filmpjes, net om iedereen de kans te geven aan de slag te gaan. We geloven in jullie kunnen! 🙂

Zeker. DIY-boxen met wintergroen (winterkrans, winterwolk, slinger, …) plaats je best op een koele plek in huis. Dan zou je zeker 3 à 4 dagen verder moeten kunnen.

DIY-boxen met droogbloemen kan je gewoon op een droge plaats zetten en zelfs weken later nog cadeau doen. Altijd fijn om lekker voorbereid al weken op voorhand een cadeautje klaar te hebben staan!


ZADEN / BOLLEN

De uitleg voor planten, knippen, zaaien, … krijg je normaal gezien mee bij je bestelling. Twijfel je toch nog? Contacteer ons dan gerust op info@blommm.be of spring even binnen in de winkel.

Back to top